29. marraskuuta 2011

Annis


Annis-huivin ohje suomeksi löytyy täältä. Huomasin nyt vasta,että linkistä olisi löytynyt myös  nyppyjen tekemiseen helpompi ja varmempi tapa. Sitä olisin todella kaivannut!!  Olin jo päättänyt purkaa koko huivin lyhennettyjen kerrosten alkaessa, koska näytti siltä että olin tehnyt pitsikuvion ja nypyt miten sattuu. Jätin sen kuitenkin vain hetkeksi huilaamaan.




Tein huivin valmiiksi, varmana siitä että kaikki virheet näkyy! Ehkä nypyt eivät ole täydellisiä eikä huivi ihan oikean muotoinen, mutta valmis se nyt kuitenkin on! Onneksi en kuitenkaan purkanut sitä :)

Huivi on KyJy-listalla numero 22. Lankana käytin ihanaa Schoeller + Stahl Fortissima Alpakaa. Lankaa meni 70 g eli noin 300 metriä.

5 kommenttia:

  1. Kaunis! Yhtään virhettä nähny... Onko tohon pakko tehdä nuo nypyt? En niin nypyistä nääs tykkää.

    VastaaPoista
  2. Ei nyppyjä ole pakko tehdä, luulisin. Oli tosi hankalia tehdä tavallisilla pyöröpuikoilla ainakin!

    VastaaPoista
  3. Herkän kaunis! Oikein leppoisaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Heips, mä oon tekemässä elämäni ensimmäistä Anni´s huivia. Oon tehny tuon pitsireunuksen. Mutta nyt tarvis alkaa tehä niitä lyhennettyjä kerroksia. Ohjeessa luki että ´...ohjeessa "käännöskohta" tarkoittaa kohtaa, jossa käännyttiin edellisellä lyhennetyllä kerroksella." Mun ohjeesta on tainnu kyseinen käännöskohta merkintä jäädä kokonaan pois :/ Ehditkö/Viititkö hiukkasen jelpata blondia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi etten ole päässty vastaamaan aiemmin.. Käänny 1. krs ohjeen mukaan, Krs 1 (op): Nosta 1 s oikein, 125 o. Käännä työ. jne. ts. neulo lyhennetyt kerrokset kirjoitetunohjeen mukaan. Muistaakseni itsekin olin vähän pihalla. Toivottavasti onnistuu :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!